شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۲۳:۳۷:۴۰

تعمیرات اساسی شناور لایروب بستان در داخل کشور

باشگاه خبری فراساحل: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به لحاظ قرار گرفتن در موقعیت ژئوپلتیک منطقه خورموسی و واقع شدن لنگرگاه داخلی و اسکله‌های تجاری متعدد در این خور، لزوم انجام لایروبی و پاکسازی این آبراه را حائز اهمیت نموده، به همین علت، داشتن تجهیزات و شناورهای پیشرفته در این حوزه نقش حیاتی و به سزایی دارد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از سایت خبری مارین، به همین منظور، اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان جهت اجرای الزامات، استانداردها و کنوانسیون‌های بین‌المللی و همچنین حفظ شرایط ایمن، نسبت به انجام تعمیرات زیرآبی شناورهای خدمات‌رسانی از جمله شناور لایروب بستان اقدام نموده که علیرغم محدودیت‌های خاص با انجام پیگیری‌ها و اقدامات شاخص در حداقل زمان و هزینه ممکن و با حداکثر کیفیت این پروژه به پایان رسید.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح اهمیت این پروژه تعمیراتی کم‌نظیر بیان داشت: برای انجام تعمیرات سطحی و زیرآبی شناور لایروب بستان، آن را می‌بایست به یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس اعزام می‌کردیم که خوشبختانه با همت و تلاش کارشناسان فنی و توانمندی متخصصان داخلی، تمامی مراحل تعمیراتی، آن، در داک تعمیراتی داخل کشور صورت پذیرفت. مهندس عبداللهی افزود: تعمیرات اساسی و بازسازی لایروب استراتژیک بستان یک آزمون بزرگ برای توان متخصصین داخلی بود که با اتمام موفقیت‌آمیز آن، بـــــا سربلندی و افتخار این آزمون به پایان رسید. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درباره‌ تخصیص زمان‌بندی پروژه تعمیرات این شناور استراتژیک بیان داشت: برنامه‌ریزی پروژه تعمیرات زیرآبی لایروب هایپرساکشن بستان در ابتدا برای 100 روز کاری زمان‌بندی گردید، اما به دلیل ماهیت پروژه‌های تعمیرات اساسی که با شروع کار ممکن است حجم خرابی فراتر از انتظار تیم تعمیراتی افزایش یابد، نسبت به پیش‌بینی‌های شروع عملیات، زمان‌بندی آن به 147روز افزایش یافت.

وی خاطرنشان نمود: نکته حائز اهمیت و قابل ذکر در این پروژه، طراحی و ساخت لوله‌های لایروبی با سایز 5 الی 500 میلیمتر و 600 الی 800 میلیمتر برای اولین‌بار در این شناور از زمان ساخت بوده است. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح جزییات فنی این تعمیرات اساسی افزود:در طول انجام تعمیرات پروژه موردنظر، کلیه مراحل با نظارت و هدایت کارشناسان فنی داخل کشور انجام شد که این امر باعث ارتقای کیفی ساخت، طراحی و اجرای قطعات بخش مهم و اساسی شناور شد. وی حفظ عمق مفید اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی(ره) و آبراه خورموسی که به لحاظ ویژگی‌های هیدروگرافی دارای جزر و مدهای شدید همراه با جابجایی حجم عظیمی رسوبات است را فرآیندی مهم و حیاتی در چرخه بازرگانی و تجارت ملی برشمرد.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در ادامه با اشاره به صرفه‌جویی ارزی حاصل شده در تعمیرات اساسی لایروب بستان بیان داشت: اکنون که این لایروب بازسازی شده و وارد چرخه ی عملیاتی شده، می‌باید طی برنامه‌ریزی اندیشیده شده برای بهره‌برداری بهینه از آن و افزایش عملکرد آن کوشید؛ چرا که از این پس فصل تازه‌ای شروع شده و لازم است در اثر ارتقا بهره‌وری، حجم لایروبی‌های موردنیاز و عقب‌افتاده را به اتمام رسانده و از این طریق زمینه‌ساز خیر و برکات بسیاری از طریق پذیرش کشتی‌های با تناژ بالای صد هزار تن شد. مهندس عبداللهی تصریح کرد: برای تعمیر و راه‌اندازی آن مدت‌ها با مشکلات عدیده‌ایی روبرو بودیم که خوشبختانه این مشکلات در حال حاضر با همت و توان متخصصان داخلی مرتفع گردیده که لازم می‌دانم از حمایت مدیران سازمان بنادر و دریانوردی به ویژه آقای رزازان مدیر کل تعمیر و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر همکاران در واحدهای مختلف اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تشکر کنم.

یادآور می‌شود انجام تعمیرات موتورهای لایروبی، رانش و ژانراتورها به تعداد 8 دستگاه، تعویض ورق به میزان 10 تن، سندبلاست و رنگ‌آمیزی به میزان بیش از 150 هزارمترمربع، طراحی و ساخت 100 متر لوله‌های لایروبی سایز 600 الی 800 میلی‌متر برای اولین‌بار در شناور از زمان ساخت، تعمیر و تعویض 900 متر لوله‌های 25 الی 500 میلی‌متر، تامین و تعمیر ولوهای هیدرولیکی، مکانیکی و ابزار دقیق با مدل و سایزهای مختلف به تعداد 350 عدد، تعمیر سیستم شافت و پروانه، تعمیر مخازن و سیستم‌های لایروبی از جمله موارد متعدد تعمیراتی بر روی این شناور به شمار می‌آید. در جریان نشست شورای اداری که با حضور مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، اعضای شورای اداری این اداره کل و مدیران شرکت‌های بخش خصوصی ارائه کننده خدمات دریایی در محل شناور مذکور برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی‌ها و ابعاد این رویداد فنی و تعمیراتی کم‌نظیر و ارائه گزارش فنی آن توسط معاون فنی و نگهداری، از برخی از دست‌اندرکاران این پروژه تعمیراتی که نقش مهمی در پیشرفت و نظارت بر آن داشتند، با اهدای لوح سپاس، تقدیر به عمل آمد.



  کد خبر : 439
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :